انتخاب شما
رتبه ی سایت
آمار بازدید
گزارش


341-DodgeChargerHemi

 




C_Class_History








Lamborghini_Gallardo








Quattroporte








mustang








off-road








panamera








AUDI R8








SUV








ferrari




BMW6








Cadillac








grancabrioi








Dodgcharger








G280








Landrovar








Aurion-Box








i40





























































































افتتاح نخستین مرکز آزمایش آلایندگی خودروها تا سطح یورو 5
 
 
افتتاح نخستین مرکز آزمایش آلایندگی خودروها تا سطح یورو 5
 
مجله خودرو : نخستین مرکز آزمایش آلایندگی خودروهای کشور تا سطح یورو 5 در مرکز تحقیقات و آزمون آلایندگی خودرو با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در استان البرز به بهره برداری رسید.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «مجله خودرو» به نقل از ایرنا، واحد بازرسی آلایندگی محیط زیست و انرژی یکی از واحدهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که خدمات متنوعی را ارایه می دهد که یکی از بخشهای این واحد مرکز تحقیقات و آزمون آلایندگی خودروهاست.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان مرجع ذیصلاح و مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست از سال 79ماموریت کنترل و نظارت بر آلایندگی خودروها را برعهده گرفته است.

به همین منظور، طرح ایجاد مرکز آزمایش آلایندگی خودرو در کمیته تحقیق و آموزش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصویب شد و عملیات اجرایی آن از مهرماه سال 80 آغاز و در نیمه دوم سال 83 به بهره برداری آزمایشی رسید.

مرکز آزمایش آلایندگی خودرو با در اختیار داشتن فضای مناسب با وسعت 14هزار مترمربع دستگاههای تست مطابق با تکنولوژی روز دنیا، نیروی متخصص و همکاری های بین المللی توانسته است به عنوان یک مرکز مستقل، اهداف از پیش تعیین شده را محقق ساخته و در راستای کنترل آلودگی خودروها و کمک به کاهش آلودگی هوای کشور گام بردارد.

گفتنی است این مرکز در حال حاضر تنها مرکز معتمد سازمان حفاظت محیط زیست جهت انجام تست های آلایندگی به شمار می رود.

تاکنون در این مرکز آزمایشگاههایی چون آزمایشگاه آلایندگی خودرو سواری تا سطح استاندارد یورو 4، آزمایشگاه آلایندگی موتورسیکلت تا سطح استاندارد یورو 3، آزمایشگاه اندازه گیری آلایندگی تبخیری خودروها تا سطح استاندارد یورو 5، آزمایشگاه اندازه گیری آلایندگی خودروهای سنگین دیزلی تا سطح یورو چهار و آزمایشگاه شاسی دینامومتر خودروهای سنگین دیزلی راه اندازی شده است.

هدف اصلی راه اندازی آزمایشگاه آلایندگی خودرو سواری تعیین گازهای آلاینده خروجی از اگزوز خودروهای سبک است که از ابتدای سال 91 تمامی خودروهای ساخت باید استاندارد یورو 4 و خودروهای وارداتی استاندارد یورو 5 را از این مرکز اخذ کنند.

مرکز تحقیقات و آزمون آلایندگی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قادر است تست های تحقیقاتی، ضریب جاده، مودال و توان سرچرخ را طبق درخواست سازندگان انجام دهد.

همچنین در خصوص کنترل آلایندگی موتورسیکلت های ساخت داخل و نظارت بر اجرای استانداردهای آلایندگی موتورسیکلت ها، از ابتدای سال 89 استاندارد یورو 2 اجباری شده است که این استاندارد در سال 91 به یورو 3 ارتقاء خواهد یافت.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همچنین در زمینه ارایه خدمات به صنایع و شرکت ها و نظارت بر حسن اجرای موارد کیفی قراردادها و پروژه ها، بالابردن سطح علمی و فنی پرسنل شاغل در صنایع و ایجاد ارتباط و همکاری با شرکت های جهانی با نگاه ویژه به صنایع و پروژه های نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی، مخابرات، فناوری اطلاعات، خودرو و نیرو محرکه؛ ریلی، دریایی و هوانوردی فعالیت دارد.

بخش دیگری از فعالیت های این شرکت استاندارد سازی خدمات در حوزه های خودرو، ماشین آلات راه سازی و کشاورزی، لوازم خانگی و سایر کالاهای مصرفی بادوام و نیز انجام تحقیقات در حوزه های مختلف بازار و مشتریان است.


 

 


نوشته شده توسط علیرضا سیادتی در یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:اخبار خودرو"خبرخودرو"سایت خودرو, | لینک ثابت مطلب

آخرین مطالب